23 Temmuz 2015 Perşembe

Chicago Bulls benchinden Michael Jordan'ı izlemek...


Bir NBA maçını yerinde izlemeye razıydım, herhangi bir NBA takımını, herhangi bir salonda bir diğer NBA takımına karşı oynarken izlemek hayalden öte bir şeydi benim için. Hiç yoksa bir 10-15 yıl bu hayalle yaşadım.

Ancak o hayal; Mavericks'i Dallas'ta, Spurs'ü San Antonio'da ya da Heat'i Miami'de saha içinde bir yerlerden izlediğimde değil, soyunma odası, medya odası, basın toplantısının yapıldığı salon, koridorlar, hatta sıradan bir pub gibi yerlerde, hiç umulmadık şekilde gerçekleşmişti.

NBA kurallarına göre başta soyunma odası olmak üzere bazı kritik yerlerde, 'basına açık' kısıtlı süreler dışında fotoğraf çekmeniz dahi yasak. Lakin serde biraz acarlık varsa yapıyorsun, elde değil ki.. LeBron James'e akreditasyon vermişler abi. Bildiğin LeBron James'e ya, Space Jam 2'de oynayacak adama baya senin benim gibi akreditasyon vermişler. Üzerinde James'in vesikalık fotoğrafı olan, arkadaşın ne iş yaptığının ve kim için çalıştığını gösteren ifadeler yer alan, boyuna asılan bir şey sana bakıyorsa ister istemez çekiyorsun fotoğrafını. Şimdi bulamadım; bana kel, top sakallı, izbandut gibi bir abiden zılgıt getiren o resmi bulur bulmaz ekleyeceğim buraya.

Dirk Nowitzki'nin dolabına 'What should Dirk do tonight' yazılı (Dirk bu akşam ne yapmalı) bir kağıt yapıştırmış Coach Carlislie. Altında 3 madde var; çok kısa ve net 3 madde... Tam hatırlayamıyorum ama 'Penetre et, Ribaund al, Tempoyu yüksek tut' gibi üç çok basit şey yazıyordu. Dirk'ü bile öğütleyen koçun tüm takım için bunu yaptığını söylemeye gerek yok sanırım.


Çok var ama en bombası... Miami'de, Spurs için ayrılan Caferağa tadındaki soyunma odasının tam orta yerinde, yerde bir dosya var. Öyle gelişigüzel yatıyor ki yerde, dönüp bakmazsın. Baktığımdan da değildi sanırım, öyle ilişti işte gözüme. 'Bu ne yahu?' deyip göz ucuyla baktım, ilk sayfasında 'Miami Heat's Game Plan' yazıyor. Şöyle bir tepki verip sayfayı kaldırdım, yine sade ve netlik esas. Kısa kısa maddeler: ''Coach Spoelstra sağ elini yumruk yaparsa Ray Allen'ı perdeden çıkarıp şut deneyecekler. İkili sıkıştırma gelirse perdeden çıkan ikinci uzuna topu indirecekler. Coach üç seri ıslık çalarsa LeBron bire bir oynayacak...''

Gibisinden 4-5 maddelik bir şey... İkinci sayfası ne kadar beyazdı hatırlamıyorum; ama o an kendisine yıkama yağlama çeken iki Yunan gazeteci ile içeri giren Popovich'i gördüğüm andaki yüzümden daha beyaz olması mümkün değil.

Demem o ki tüm tedbirlere rağmen NBA'in içinde böyle 'trick'ler var, kendi içinde büyülü bir dünya ve bu dünya size zaman zaman hesapta olmayan sürprizler sunabiliyor.

İşte yukarıdaki videodaki abi de, 1995 yılında oynanan bir maçta aynı şekilde bir şekilde Chicago Bulls benchinin hemen yanına oturmayı başarmış. Bununla da yetinmeyip, maçı kamerasıyla illegal olarak kayda almış.

Keyifle akıp giden 14 koca dakika...
İyi seyirler.

Hiç yorum yok: