23 Mayıs 2016 Pazartesi

CJ McCollum: Bu günler için çok çalıştık


Bu sezonun Ülker Arena'da kendimi Steve Nash'le yan yana oturur halde bulmamdan sonra bana yaptığı en güzel sürpriz, NBA'de Sezonun En Çok Gelişme Gösteren Oyuncusu (MIP) CJ McCollum ile Abdi İpekçi Spor Salonu'nda karşılaşmak oldu. Herhalde NBA'den röportaj yapmak için bir oyuncu listesi oluştur deselerdi, en tepelerde bir yerlerde bu adam olurdu. Hiç düşünmeden soluğu yanında aldım.



1 yılı aşkın süredir gece gündüz demeden Türk Basketbolu'na hizmet etmek adına mesai harcıyorum ancak bu beni yine de NBA'den koparamıyor. Kulüp ziyaretleri için Gaziantep'in, İzmir'in, Uşak'ın yolunu tutmak kuzenlerimin Facebook'taki anıları gösterip ''Dallas'ı, Miami'yi bırakmış Gaziantep'e, Uşak'a, Banaz'a pide yemeye gidiyorsun dassadsadsad'' şakalarına mahal verse de hayli keyifli oluyor. Neyse ki benim NBA'den kopamadığım kadar; NBA de benden kopamıyor, ya da kader öyle tecelli ediyor, kim bilir?

Bu sezonun Ülker Arena'da kendimi Steve Nash'le yan yana oturur halde bulmamdan sonra bana yaptığı en güzel sürpriz, NBA'de Sezonun En Çok Gelişme Gösteren Oyuncusu (MIP) CJ McCollum ile Abdi İpekçi Spor Salonu'nda karşılaşmak oldu. Herhalde NBA'den röportaj yapmak için bir oyuncu listesi oluştur deselerdi, en tepelerde bir yerlerde bu adam olurdu. Hiç düşünmeden soluğu yanında aldım:



Sezon başladığında birçok otorite sizin 26 galibiyet dahi alamayacağınızı iddia ediyordu. Sizler ise muhteşem bir sezon performansıyla Play-Off yarı finaline yükselip herkese #NeverDoubtRipCity dedirttiniz. Sezonun en ilham verici öyküsü konumundaki bu hikayeyi tam olarak nasıl yarattınız, Portland’da neler oldu?

Bence koç, sisteme oyuncu seçme konusunda çok başarılı bir iş çıkardı. Takımda çok fazla genç oyuncu var ve herkes başarılı olabilmek adına çok çalıştı. Sezon başlamadan önce, yaz döneminde herkes bu sistemin getireceği fırsatın farkındaydı ve gerek sezon içinde, gerek sezon öncesinde ekip olarak ve bireysel olarak çok çalıştık. Bu çalışma da meyvesini parkede verdi.


Bireysel olarak sen de bu sezon kariyerinin patlamasını yaşadın. Geçen yaz tüm bunlar olmadan önce ne kadar ağır çalıştığına dair bir şeyler okumuştum. Neler yaptın, nasıl bir yaz geçirmiştin?
Ben ve kardeşim Errick, memleketimiz Ohio’da yaz boyunca ağır antrenmanlar yaptık. Hemen her şey üzerinde çalışmışızdır. Kondisyon, dayanıklılık, güç… Tüm bunları arttırmak için ciddi çaba sarf ettik. Errick Çin Ligi’ne gidiyordu ve devamında Avrupa’ya dönmeyi düşünüyordu, yani sezon boyu basketbol oynayacaktı. Ben de 82 maçlık bir normal sezon maratonuna doğru gidiyordum ve her ikimiz de bunun uzun ve dayanıklılık gerektirecek bir maraton olduğunun farkındaydık. Doğru şeyleri yapıp fırsatlarımızı bekledik.

Peki bireysel idman tekniği olarak herkesin bildiği basketbol formlarının dışında bir şey yaptınız mı? Örneğin yoga seansları, zorlu tırmanışlar ya da Cross Fit gibi idman programları?
Evet çok sayıda yoga seansımız oldu. Yüzme ve boks yaptık. Ayrıca bisikletli spinning seanslarına katıldık. 
Kulübün hakkında neler düşünüyorsun? Bildiğin gibi yakın zamanda Draft kurası konusunda çok şanslı gibi görünen Portland Trail Blazers, Brandon Roy, Greg Oden gibi lige damga vurması beklenen oyuncuları sakatlıklara kurban verdi. Geçen sezon da LaMarcus Aldridge, Nicolas Batum, Wesley Matthews gibi isimlerden oluşan ana çekirdeği dağıttılar. Sence bu kulüp nereye gidiyor, gelecekte neler ön görüyorsun?
Bence doğru istikamette ilerliyoruz. Çok fazla genç oyuncumuz ve kazanma odaklı bir mantalitemiz var. Bu yıl NBA’deki ve tüm dünyadaki düşük beklentiler motivasyonumuzu arttırdı. Play-Off’lara katılmayı başardık ve gelişmeye devam ediyoruz. 


Sezon boyunca her ikiniz de harikaydınız ancak şu da bir gerçek ki Damian Lillard – CJ McCollum ikilisi All-Star arasından sonra başka bir boyuta geçti. All-Star’a seçilememiş olmak sizi ateşledi mi? 

Bu durumun performansınızın artışı üzerinde bir etkisi olduğundan söz edebilir miyiz?
Ben sadece çok çalışmaya devam ettim. Bireysel olarak gelişimimi sürdürmeye çalıştım. Takım olarak da bunu sürdürdük. Maç kazandıkça daha da çok saygı görmeye başladık, bu böyle oldukça da maç kazanmaya devam ettik ve iş Play-Off’a kadar gitti. 


2015-2016 sezonu McCollum kardeşler için altın yıl oldu. Errick burada harika işler çıkardı ve EuroCup MVP’si seçildi. Onun bu sezonki performansı hakkında ne düşünüyorsun?
Errick çok iyi bir oyuncu. Komple bir oyun yapısı var. Hem hücumda, hem savunmada her şeyi yapabilen biri. Özellikle takımınızı hücumda ileriye taşıyabilecek biri. Gösterdiği performanstan dolayı onun adına çok mutluyum. Çocukluğumuzdan beri onunla birlikte sürekli çalıştık. Onu bu seviyede görmek, hayatı boyunca ne kadar çok çalıştığını gören biri olarak beni çok mutlu ediyor. Hayal ettiği her başarıyı elde edebileceğini düşünüyorum açıkçası. 
Koç Terry Stotts, NBA’de çalışan ve Avrupa’da bolca vakit geçiren antrenörlerden biri. Avrupa basketbolunu nasıl değerlendiriyorsun, koçun sizlere yansıttığı taktiksel anlayışta Avrupa basketbolundan izler var diyebilir misin? Mesela alan savunması gibi…?
Avrupa’nın çok iyi bir basketbol ekolü olduğunu düşünüyorum. İşleri fundamental ile çözen bir yapı var. Özellikle Avrupalı oyuncuların temel yetenekleri, şutları, perdeden çıkıp attıkları şutlar vs. çok başarılı. Koç da bize zaman zaman bu yönde güven veriyor. Bu tip basketbolun hangi noktalarda işe yarayacağını ifade ediyor ve sahada daha akıllı oynamamızı sağlıyor. 


Ben şu tweet'i attıktan sonra 'Bu gerçek mi ya?' diye soran çok oldu. Evet, gerçek. CJ, sonraki gün kardeşiyle birlikte İzmir'e gitti. Galatasaray Odeabank, Pınar Karşıyaka'yı son bölümünde 62-56 geriye düştüğü maçta yakaladığı 9-0'lık seriyle devirip sezonu kapatmak üzereyken ibreyi tersine çevirdiğinde CJ de Karşıyaka'daydı. Maçın ardından aynı gece İstanbul'a Galatasaray kafilesiyle aynı uçakta döndüm, olay da bizler gecenin bir yarısı Atatürk havalimanında valiz beklerken yaşandı. 

Hem de defalarca :)

Sevgiler.




Ahmet Melik SUBAŞI
@ahmetmsubasi
ahmetmeliksubasi@gmail.com
 



Hiç yorum yok: