14 Nisan 2016 Perşembe

#ThankYouKobe


Yıllar önce Kobe Bryant'a röportaj için bir soru gönderdim. Tam da Black Mamba'nın cevaplamak isteyeceği türden bir soru... Bryant'ın cevabı bugünü, 13 Nisan 2015'i işaret ediyordu. O kara gün geldi. Şimdi Kobe'ye keyif, kalanlara keder zamanı...


Kobe Bryant Türkiye'ye geldiğinde burada değildim. Ancak yine de ona yazılı olarak da olsa bir soru sorma şansım olmuştu. Lakin biraz talihe ihtiyacım vardı; zira Kobe, kendisine gönderilen sorulardan üç tanesini seçip yanıtlayacaktı.

Ukalalık gibi olmasın ama benim sorumu seçeceğini biliyordum. Zira o soru, Kobe Bryant'ın cevaplamak isteyeceği bir soruydu.

Ona nasıl hala bu kadar motive olabildiğini sordum.


5 şampiyonluk kazandın,
MVP oldun,
İki kez finaller MVP'si oldun,
Kariyerinin hemen hemen her yılında All-Star seçildin, 4 kez All-Star MVP'si oldun,
9 kez All-NBA Defensive Team'e girdin,
İki kez sayı kralı oldun,
Slam Dunk'ı kazandın,
Olimpiyatlarda Rüya Takım'la altın madalya kazandın,
Dünya Şampiyonu oldun,
ABD gibi bir ülkenin Los Angeles gibi bir kentinde; Hollywood'un orta yerindeki bir şehirde tam anlamıyla kral oldun.
Korkunç paralar kazandın,

İstediğin her şey oldun, istediğin her şeyi aldın be Kobe. En azından seni gevşetecek, rehavete sürükleyecek her şey oldu, maddi veya manevi... Seni düşürecek her türlü serveti edindin.

Buna rağmen nasıl? Nasıl kırık parmakla sahaya çıkıp 41 sayı atabilecek kadar motive olabiliyorsun? Tüm bunlar seni rehavete sürüklemiyor mu?

Bryant'ın cevabı bugünü, 13 Nisan 2015'i işaret ediyordu:

''Ben geriye dönüp neler kazandığıma bakmıyorum. Devam eden aktif bir kariyerim var ve parkede olduğum sürece ilk gün nasıl savaşıyorsam öyle savaşmaya devam edeceğim. Bir gün kariyerim sona erdiğinde dönüp neler kazandığıma bakar ve tadını çıkarırım elbette. Ama o gün bu gün değil.''



O gün, bugün işte.

Eyvallah be Kobe.

Çok, ama çok teşekkürler, kelimelere, bloglara, kitaplara sığmayacak her şey için.

1 yorum:

HotSauce21 dedi ki...

13 Nisan 2016 ;))